HAI SĂ FACEM CUNOȘTINȚĂ

Experți în educație, ghizi inspiraționali, pasionați

Adina Iacob

Atelierul de cunoaștere

La Atelierul de Cunoaștere înveți cum să înveți, indiferent care ar fi materia de studiu. Dacă ai dificultăți de concentrare, memorare sau asimilare a informațiilor noi, acest atelier îți este adresat. Este creat special pentru însușirea abilităților de gândire și de învățare eficiente. Deși noțiunile care stau la baza atelierului provin din științele cognitive (psihologie, lingvistică, filosofie, informatică, inteligență artificială, neuroștiință și antropologie), conținutul și livrarea sunt adaptate nivelului de înțelegere al copiilor de școală primară și gimnaziu (grupa de vârstă 8-12 ani).

Adina Moldova Țitrea

Atelierul de Desen și Pictură

Copiii vor învața noțiunile elementare despre structurarea unei compoziții și așezarea în pagină a obiectelor / peisajului / portretului, noțiuni despre roata culorilor, studiul figurilor geometrice și reprezentarea lor în desen/pictură/ teme practice după model, după printuri și exerciții de imaginație pe teme date. Fiecare copil va veni cu materiale personale (necesar minim): 1 bloc de desen de dimensiune A4, acuarele, culori pastel, pensule, borcanel pentru apa, culori acrilice, paleta sau farfurii de plastic pentru culori, servetele de hartie și carpe pentru sters pensulele, eventual cartoane pânzate.

Adina Soare

Atelierul de mini meșteri astronomi

Împreună pornim într-o călătorie printre corpurile cerești din Sistemul Solar cu ajutorul imaginației, desenului și jocului. Descoperim o stea, planete, sateliți naturali și planete pitice. Învățăm să ne orientăm cu ajutorul constelațiilor, să găsim localizarea planetelor și să vedem  cum arată  prin telescop. Povestim despre Lună și despre formele ei de relief (mări, munți, cratere) și despre importanța fazei în care se află. Facem analogii, asocieri și ne dezvoltăm imaginația, spiritul de echipă, motricitatea mâinilor, răbdarea, îndemânarea și creativitatea.

Suportul de curs este alcătuit din planșe desenate cu simboluri, dimensiuni și distanțe, zile, ani pe alte planete, asocieri cu zilele săptămânii și zei. La finalul cursului pe lângă cunoștințele dobândite despre Sistemul Solar cu principalele corpuri cerești avem machete, jucării și jocuri construite de noi.

Andreea Petra

Atelierul de Actorie

Arta teatrală este cea mai complexă dintre arte, în care libertatea este deplină iar limitele sunt puse doar de propria imaginație. Cu ajutorul teatrului putem experimenta situații la care nici nu visăm sau, din contră, situații care ne vor fi foarte utile în viața de zi cu zi. Lăsând la o parte latura artistică a cursurilor de teatru este foarte importantă și latura practică. Aceast atelier ar fi cel care le dă ocazia copiilor să își spună liber părerea, în felul acesta ei învață importanța liberei exprimări. Experimentarea diverselor situații dificile din cadrul atelierelor îi pot ajuta în luarea celor mai bune decizii în eventualitatea în care se vor confrunta cu ele mai târziu. Teatrul le poate insufla copiilor dragostea pentru semenii lui, dragostea pentru frumos, este locul în care toți sunt frumoși, toți sunt inteligenți și în care nimeni nu greșește! Niciodată! Rolul educaţiei teatrale este acela de a forma viitori adulți capabili să funcționeze în societate, aducându-și aportul personal prin gândirea și acțiunile lor iar acest proces formativ este simplificat prin forma de manifestare a educaţiei teatrale: se lucrează direct cu fiecare membru al colectivului iar acesta are șansa de a se exprima în public și a-și dezvolta această capacitate.

Obiective:

Înțelegerea conceptului actor, actorie, teatru.

Cunoașterea importanței lucrului în echipă atât în teatru cât și în afara acestuia. Înțelegerea și aplicarea conceptului „concesie și cooperare”.

Potențarea capacității de observare prin dezvoltarea acuității vizuale și auditive.

Dezvoltarea atenției distributive.

Creșterea capacității de concentrare.

Dezvoltarea creativității.

Dobândirea ușurinței de a vorbi în fața unui public prin exerciții specifice.

Îmbunătățirea procesului de memorizare.

Cunoașterea și aplicarea parametrilor teatrali (Unde? Cine? Ce?).

Însușirea cunoștințelor dobândite prin aplicarea lor în improvizații teatrale și jocuri de rol.

Realizarea momentelor scenice individuale și de grup.

Efectuarea de exerciții teatrale menite să dezvolte atenția, memoria, creativitatea, imaginația și spontaneitatea.

Corectarea problemelor de dicție prin exerciții specifice.

Integrarea fiecărui cursant în diverse situații scenice pentru a experimenta diverse tipuri de trăiri și relații interumane.

Încurajarea exprimării propriilor păreri pe teme date pentru a stimula vorbirea în fața unui public și argumentarea corectă a unei opinii.

Participarea la dezvoltarea unor momente scenice (individuale și de grup) care vor pune în valoare multitudinea de competențe dobândite.

Andreea Petra a dezvoltat încă de mică o pasiune pentru artă. După ce a studiat 8 ani pianul la Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti” a decis că îşi doreşte să descopere tainele actoriei la secţia de Arta Actorului din cadrul aceluiaşi liceu. După încheierea celor 4 ani de liceu a urmat aprofundarea studiilor teatrale în cadrul Facultăţii de Arte “Geo Saizescu” şi o frumoasă colaborare cu Teatrul Masca şi cu Opera Comică pentru Copii. Însă în afară de actorie, Andreea, şi-a descoperit o nouă pasiune: lucrul cu cei mici, a dorit mult să îi poată învăța pe copii tainele actoriei așa că a urmat un Master în Pedagogie Teatrală la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din București. Aici a fost trainer de teatru în cadrul programului UNATC Junior şi a colaborat cu multe şcoli pentru a-i ajuta pe cei mici să se dezvolte şi să descopere împreună lumea uimitoare a teatrului.

Andruni și Angelica Baciu

Atelier de prințese si prinți

Vrei să afli cum influențează psihologic aparențele unei persoane și cum putem îmbunătăți asta în viața de zi cu zi?
Vom descoperi despre istoria distractivă a regalității și a monarhiei, vom folosi jocuri de învățare a bunelor maniere, practicând exerciții pentru postură și mers, vom trece prin istoria design-ului vestimentar și a culorilor importante în lumea nobilă, vom folosi pictura, interdisciplinaritatea și jocurile creative predate familiilor regale și ne vom iniția în dansuri de societate ca valsul și tangoul.

Angelica Baciu

Atelierul de engleză prin muzică și jocuri Atelierul de Pian

Toți știm că, exersând auzul muzical, se dezvoltă abilitatea de învăța mult mai ușor pronunția în limbile străine. Astfel, prin sunete și ritmuri, metode ludice, adaptate diferitelor vârste ale copiilor, ne vom împrieteni din ce în ce mai mult cu limba engleză. 

În cadrul Atelierului de Pian ne vom iniția în tainele instrumentului cu clape albe și negre. 

Bogdan Ulian

Atelierul de Șah

Este cunoscut faptul că șahul are o influență pozitivă în dezvoltarea copiilor. Mărește capacitatea de memorare, puterea de concentrare, claritatea și obiectivitatea deciziilor, clădește spiritul de fair play în competiție și te învață să gestionezi înfrângerile și victoriile.

Bogdan Ulian este antrenor de șah și Instructor la Sportul pentru toți. Titluri internaționale FIDE: Arena International Master și Național Instructor.

A fost antrenor începând cu anul 2013, la CSM București, pentru copii cu vârste între 4 și 14 ani. A promovat copii pentru grupă de performanță. A fost medaliat la campionatele naționale pe echipe de copii și la campionatele pe echipe mixte în anul 2015, 2016 și 2017

Călina Epuran

Atelierul de dezvoltare personală prin teatru

La atelier cei mici experimentează și se dezvolta într-un mediu controlat. Prin jocuri și exerciții adaptate vârstei lor învață ce înseamnă lucrul cu partenerul, își dezvoltă empatia și abilitățile cognitive. Totodată, se discută despre problemele pe care ei le întâlnesc în afara atelierului sau despre obiectele de interes și preocupările extra-școlare. Bineînțeles, cei mici învață să se exprime “scenic”, se confruntă cu un text dramatizat special pentru ei, ajung să urce pe scenă și să fie actori în adevăratul sens al cuvântului. Se lucrează la text și pe partea de mișcare exact ca în mediul profesionist, li se oferă oportunitatea de a crea personaje și de a exploata universul scenic. Într-un mediu acaparat de social media și tehnologie este important să ne întoarcem cât mai des privirea înăuntrul nostru, pentru a putea descoperi cine suntem și cine putem deveni. Teatrul are această abilitate de a ne pune în legătură cu ceilalți și cu noi înșine, iar în această etapă de dezvoltare a copilului este esențial ca aceștia să se integreze și să se simtă acceptați din punct de vedere social. La atelierul de dezvoltare personală prin teatru, cei mici vin nu ca la școală, ci ca la joacă. Așa ca să jucam și să ne jucăm!

Consuella Crăciun

Atelierul de baby balet sau inițiere balet
Atelierul de balet
Atelierul de zumba

Baletul este o activitate fizică ce necesită capacități excepționale de coordonare a diferitelor părți ale corpului, abilități ce se deprind și se dezvoltă de la o vârstă fragedă. De aceea primii pași la cursurile de balet încep în jurul vârstei de 3-5 ani, cu lecțiile de baby balet. În cadrul acestor cursuri, inițierea celor mici se face prin educarea lor în tainele baletului. Prin diverse jocuri și exerciții, dar și exerciții de stretching la sol, micii balerini și balerine vor începe să își cunoască propriul corp, să învețe pozițiile de bază din balet, cum ar fi pozițiile 1 și 2, plie și relevé vor fi introduse începând cu acest nivel.

Inițierea în tainele baletului deschide o serie de orizonturi noi pentru copii, stârnește apetitul pentru cunoaștere și contribuie la o ținută corectă, elegantă, dezvoltare armonioasă a corpului și dobândirea noțiunilor de muzicalitate și ritm.

Beneficii:
-dezvoltarea creativității
-atenție distributivă
-dezvoltarea relațiilor interpersonale
-cultura muzicală
-dezvoltarea armonioasă a corpului
-învață să respecte disciplina și să se supună unor reguli comune întregului colectiv

tul este o forma a dansului care se exprima prin mișcări precise ale corpului bazandu-se în special pe arătarea unor linii estetice ale acestuia. Inițierea în tainele baletului clasic contribuie la dezvoltarea armonioasă a corpului, ținută corectă, eleganță, alături de dobândirea noțiunilor de muzicalitate și ritm. Reprezintă o continuitate a cursului de Baby balet, având drept obiective:

– însușirea noțiunilor de balet ( denumirea elementelor)

– acomodarea cu muzica specifica baletului

– învățarea exercițiilor de mobilitate și dezvoltarea echilibrului prin exerciții specifice

Zumba este un program de fitness inspirat din dansurile latino, este o combinație între elemente ce țin de dans și elemente din sfera aerobicului. Muzica este principalul element care conferă originalitate, energie și bună dispoziție, cel prin prisma căruia este posibilă o diferențiere a ceea ce înseamnă Zumba între alte antrenamente de aerobic. Exercițiile zumba includ atât melodii cu ritmuri lente sau ritmate, cât și piese potrivite unui antrenament de rezistență.

Mișcările zumba solicită și pun în mișcare toate grupele de mușchi, modelând și tonifiând corpul. În același timp, acestea acționează precum exercițiile cardio, solicitând inima și îmbunătățind sistemul cardiovascular.

O ședință de zumba durează în medie o oră și cuprinde partea de încălzire, pe parcursul a 2-3 melodii, însemnând circa 5-10 minute, antrenamentul propriu-zis, care durează cam 45 minute și se poate face pe diverse ritmuri, cel mai adesea, latino, iar în final, partea de relaxare, numită cool down, timp de

Corina Zamsa

Gândire logică și analitică cu MindHub

Gândire logică și analitică, cu specialiștii MindHub Responsabilizarea digitală a copiilor, prin joacă. În cadrul lecțiilor, copiii sunt creatori de programe digitale adaptate vârstei și nivelului lor de cunoștințe. Practic, ei sunt regizorii scenariilor de joc, astfel încât, prin liniile de cod generate, primesc cheile de control asupra mediului digital. Cursurile MindHub sunt dezvoltate astfel încât să încurajeze și spiritul de echipă, pentru că fiecare copil primește propriul rol și sarcini interconectate cu ceilalți. Modul de predare din cadrul MindHub reușește să contureze un spirit de competitivitate corect, copiii fiind martorii și coordonatorii competițiilor purtate de roboți sau personaje. Cursanții exersează permanent gândirea matematică, strategică și algoritmică, organizarea în spațiu sau în plan, precum și creativitatea, viteza de reacție, motricitatea și independența deciziilor. Prin crearea și prezentarea jocurilor și animațiilor, programând comportamentul roboților, în grupuri mici și prin joc, copiii învață să socializeze, dobândesc abilități și calități sociale suplimentare, precum și cunoștințe importante pentru viitor. Copiii câștigă experiență, care este foarte importantă pentru viitor, creând și prezentând propriile jocuri și animații, codând roboți si lucrând în grupuri mici.

Cristina Anculete

Atelierul de ceramică
Atelierul de fotografie

Programul “Micul Artist Ceramist” se adresează celor mici, indiferent de vârstă, și își propune să-i învețe prin tehnici de modelare străvechi să-și realizeze și să-ți decoreze singuri obiecte utile de ceramică. În cadrul atelierului ne vom familiariza cu ustensilele și vom învăța termeni noi, iar la finalul atelierului vom sărbători lucrările noastre printr-o expoziție.

Atelierul propune o serie de teme:

  1. Cele trei tehnici de construcție, străvechi, ale obiectelor
  2. Tehnici de decor
  3. Mica lecție de istoria a ceramicii
  4. Obiecte utile în casă
  5. Joc și joacă. Jocuri realizate din lut
  6. Un oraș “visat”. Vom construi un sat de la 0, cu căsuțe imaginate de copii, așa cum în inocența lor doar ei pot visa.

Cum se va desfășura?

Fiecare copil va primi la începutul fiecărei ore cantitatea necesară de material lecției.

Vom pune la dispoziție ustensilele și șorțurile necesare unei bune desfășurări.

Durata unei ședințe este de două ore.

La acest atelier, copiii vor învăţa să îşi folosească aparatul de fotografiat într-un mod corect şi îşi vor însuşi noţiunile tehnice necesare. Cursul presupune un joc continuu prin care cei mici vor deprinde limbajul fotografic foarte uşor. Ședințele noastre nu înseamnă doar joc şi joacă, ci şi asimilarea unor cunoştinţe de ordin cultural. Teoria culorilor cu Goethe îl va ajuta pe copilul tău să se raporteze într-un mod diferit şi sănătos la culorile din jurul lui.

Cristina Anculete a descoperit fotografia îmbrăţișând obiectul de artă, iar astăzi i-a devenit un mod de a gândi. A urmat un curs de grafică publicitară. Are 5 albume de artă publicate şi peste 4.000 de obiecte de artă fotografiate. Urmează un curs de fotografie acreditat de Ministerul Muncii. „Fotografia mi-a dezvoltat atenţia distributivă şi atenţia detaliului, am învăţat să mă raportez sănătos la lumea înconjurătoare. Vreau să transmit bucuria acestor calităţi şi celor care sunt la început de drum”

Cristina Pătrașcu

Atelierul de actorie și regie

Atelierul de Actorie și regie reprezintă o activitate educativă, recreativă  și dezvoltă abilități precum: atenția distributivă, concentrarea, memoria, autocontrolul, puterea de convingere,spiritul de observație, dezinvoltura, creativitatea, imaginația, fantezia, lejeritatea în exprimare,corectarea problemelor de dicție, înlăturarea inhibițiilor, complexelor, tracului, eliminarea ticurilor verbale, gestionarea emoției, astfel încât copilul să poată dobândi o personalitate puternică, indiferent de opțiunile sale în viață!

Modulul 1: dezvoltarea abilităților. Modulul 2: abordare text – caracter.

 Profesor de artă dramatică, clasele I-IV, V-VIII

-2011-2020: Scoala Regina Maria, Scoala Tudor Arghezi, Școala nr. 49 București.

-2009-2020: After School „Happy Kids”

Dana Andronie

Atelierul de stimularea gândirii logice

Gândirea logică ne ajută să determinăm adevărul, să ajungem la o concluzie, să rezolvăm problemele și, în cele din urmă, să luăm decizii bune, bazate pe fapte. 

La Atelierul Stimularea Gândirii Logice ne vom axa pe dezvoltarea stimei de sine, pe gândirea critică, vom învăța să argumentăm, vom experimenta diverse jocuri de construcții tematice și de memorie, vom analiza împreună diferite situații, filme, povești; vom rezolva ghicitori, ne vom juca de-a detectivii, vom juca diverse roluri, pentru a învăța să dezvoltăm ipoteze. 

De asemenea, copiii vor învăța să folosească corect proprietatea termenilor în limba română, își vor îmbogăți vocabularul, vor avea șansa să aprofundeze exerciții de dicție. 

Cursul va stimula curiozitatea și o va canaliza în exprimarea coerentă a sentimentelor, gândurilor, ideilor.

Elena Iorgulescu

Atelierul de Cor (juniori)

Copiii de la Atelierul de Cor cântă cu multă bucurie. Prin cântece și multe jocuri muzicale antrenante și distractive ei se dezvoltă armonios, devenind mai încrezători și mai energici. Alături de Elena Iorgulescu, o profesoară cu multă experiență în educație, dar și în domeniul artistic, copiii își îmbunătățesc pronunția, memoria, atenția, coordonarea motrică, intonația, auzul muzical, în timp ce leagă frumoase prietenii. De-a lungul anului, micuții artiști se întâlnesc cu personaje jucăușe din pluș care îi vor însoți într-o călătorie muzicală.

Coriștii juniori se întâlnesc la Opera Comică pentru a cânta împreună. Prin joacă și veselie, cu ajutorul unor prieteni magici, ei deprind modul corect de emitere a sunetelor, își îmbunătățesc pronunția, își dezvoltă auzul. Fiecare cântecel învățat este însoțit de surprize. Nu lipsesc emoțiile! Fiecare melodie este simțită, trăită, povestită, ajutându-i pe micii artiști să înțeleagă ceea ce cântă, să se emoționeze și să transmită, prin cântecul lor, emoții.

Elena Iorgulescu este învățătoare la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod” din București, coordonator de ateliere de cor și de teatru pentru copii. Este licențiată în muzică și în pedagogie pentru învățământ primar și preșcolar. A cântat în multe coruri și grupuri vocale profesioniste, printre acestea Corala Nicolae Lungu a Patriarhiei Române, Grupul Vocal Acapella, Corul Național de Cameră Madrigal. Este director artistic al Clubului de arte pentru copii „Sunete Vesele”, unde coordonează atelierul de teatru. Este autoarea unei culegeri de serbări școlare și a mai multor piese de teatru inspirate din cultura și civilizația universală. De asemenea, este coautor la colecția Călătorim în istorie, cuprinzând volumele Decebal și Traian, Ștefan cel Mare și Sfânt, Dimitrie Cantemir, Regii Întregitori: Ferdinand și Maria, apărute la editura Sigma Educațional. În prezent transmite tuturor copiilor cu care lucrează experiența acumulată, bucuria de a cânta și îi ajută pe micii cântăreți să se dezvolte armonios prin muzică.

Ioana Rufu

Atelierul de actorie

Atelierul de actorie condus de Ioana Rufu se adresează copilului cu întregul său univers, cu creativitatea sa, imaginația sa, energia sa, emoțiile sale, fricile sale, un copil dornic să se joace, să exploreze, să povestească, sau dimpotrivă, copilului căruia îi este mai greu să se deschidă, să își exprime emoțiile sau să povestească. Prima etapă a atelierului este dedicată dezvoltării micului artist prin intermediul jocurilor teatrale în diferitele sale forme: jocuri care dezvoltă creativitatea, spontaneitatea, atenția, atenția distributivă, memoria, lucrul în echipă, intuiția, exprimarea emoțiilor și exprimarea liberă. Jocurile teatrale sunt aplicabile tuturor vârstelor, contribuie la evoluția copilului, îi dezvoltă imaginația, se descoperă pe sine și descoperă funcționarea în interiorului unui grup, sunt utile pentru dezinhibare și concentrare, simțul limbii este dezvoltat, conștientizarea sinelui, a propriilor emoții și a propriei corporalități.

A doua etapă a atelierului Micului Artist Actorie este dedicată construcției unui spectacol de teatru, care va fi jucat pe una dintre scenele Operei Comice pentru Copii. Micii artiști în formare vor aborda actul teatral din perspectiva actoricească, fiind puși în ipostaza jocului de rol. Aceștia vor fi stimulați să se implice direct în construcția propriu-zisă a spectacolului și propriului rol. În afară de ipostaza de actori, vor experimenta actul scenic din perspectiva regizorului, scenografului, creatorului de costume, coregrafului etc.

Ioana Rufu este actriță și profesor universitar. A absolvit masteratul de Pedagogie Teatrală din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” București, masteratul de Arta Actorului din cadrul Accademia Teatrale Veneta din Veneția și doctoratul în cadrul UNATC. Colaborează cu Opera Comică pentru Copii, Teatrul Stela Popescu, Teatrul Excelsior, a fost actor al Teatrului Masca, a colaborat cu Teatrul de Artă, Teatrul Tudor Vianu Giurgiu etc. Este profesor asociat de Commedia dell’Arte la UNATC, a predat la Academia de Teatru din Veneția, Universitatea din Pitești etc. A susținut conferințe teatrale pe diferite teme, atât în țară, cât și în străinătate. A tradus texte teatrale, atât din limba italiană în limba română, cât și din limba română în limba italiană. A ținut numeroase ateliere și cursuri de actorie, mișcare scenică, Commedia dell’Arte, biomecanică, pantomimă, clown, masca neutră și larvară sau mască grecească.

Ionuț Picincu (Hammer)

Atelierul de Street Dance

Copiii vor învăța acrobații, paşii de bază ai street dance-ului și coordonarea mişcărilor. Dansator cu 17 ani de experienţă, Ionuț Picincu a participat la mai multe producţii de teatru, videoclipuri, show-uri live şi TV. „Pentru mine, dansul este un mod de viaţă sănătos, educativ şi un stimul prin care poţi să îţi depăşeşti limitele de comunicare. Dacă aş avea şansa să mă nasc pentru a doua oară, aceeaşi cale aş alege-o. Dansul nu înseamnă doar mişcare, ci este un mijloc artistic de exprimare a unui mesaj printr-o succesiune de mişcări ritmice, variate şi expresive ale corpului, executate în ritmul muzicii”, susține coordonatorul atelierului.

Otilia Panainte

Actorie
Club de conversație în limba engleză

Actriță de teatru, TV și film, Otilia Panaite a jucat la Opera Comică pentru Copii în spectacolele Sunetul Muzicii (regia Răzvan Mazilu) și Erus și Valea Generozității (regia Ana Crăciun-Lambru), precum și în producții independente la Teatrul Godot și Teatrul de Artă. A avut apariții episodice în serialul Las Fierbinți și a jucat în miniseria web “Vorbește-mi”. Este membru activ al studioului Independent Center for Actors Training de la Londra, unde lucrează cu actori care fac parte din Royal Shakespeare Company.

Otilia propune un curs de actorie care urmărește dezvoltarea următoarelor componente:

  • Activarea celor 5 simțuri – exerciții de mindfulness;
  • Stimularea memoriei, atenției, concentrării;
  • Dezvoltarea vorbirii – dicție;
  • Educarea abilităților de mișcare, coordonare, spațialitate și rezistență fizică;
  • Creșterea spiritului de echipă, a sentimentului de apartenență la grup și responsabilitate în cadrul grupului;
  • Cultivarea creativității și unicității personale a fiecărui participant la curs

Otilia Panainte este actriță și trainer de limba engleză, cu experiență de predare de 10 ani, atât individual cât și în diverse formule de grup. Metoda de predare este centrată pe dezvoltarea competenței active cel mai greu de dobândit – vorbirea fluentă. Pentru clubul de conversație, Otilia propune teme inspirate din preocupările celor mici, invitându-i să își expună opiniile în legătură cu diverse subiecte. Iată câteva dintre ele:

–          Jocuri 
–          Animale de companie
–          Mancare
–          Prietenie
–          Scoală, colegi, profesori
–          Timp liber

Clubul de conversație se va desfășura exclusiv în limba engleză. De aceea, la preselecție copiii trebuie să dovedească o capacitate de înțelegere a limbii engleze vorbite și să fie dispuși să se exprime în engleză.

Mădălina Maxim

Atelierul de Cor Sr (Seniori)

Cântând împreună, copiii se dezvoltă într-un mediu care încurajează încrederea, sensibilitatea, respectul, spiritul de echipă. La Atelierul de Cor, artiştii în devenire vor învăța cântece specifice vârstei lor. Prin joacă și veselie, în grup și în echipe, vor conștientiza modul corect de emitere a sunetelor muzicale, pronunția corectă, își vor dezvolta auzul muzical. Nu vor lipsi jocurile muzicale și surprizele.

Mădălina Maxim este absolventă a Universităţii Naționale de Muzică, Facultatea de Pedagogie Muzicală. În anul 2003, în urma unui concurs organizat de Corul Național de Cameră “Madrigal – Marin Constantin” este angajată în funcţia de corist şi ulterior de artist liric. A acumulat experienţă profesională sub bagheta maestrului Marin Constantin, precum şi a dirijorilor secunzi Emanuel Pecingină şi Anna Ungureanu. Concertează sub bagheta maeştrilor Ion Marin, Voicu Popescu, Cristian Mandeal, Horia Andreescu. Din anul 2005, este profesor titular al catedrei de educaţie muzicală a Colegiului Naţional „Elena Cuza”,unde conduce Corul „ Sunete si zambete „, alături de care susține numeroase recitaluri. Din anul 2008, este membru al Coralei „Nicolae Lungu” a Patriarhiei Romane. În anul 2016, la invitația conducerii Operei Comice pentru Copii devine dirijor al Corului Senior în cadrul Atelierelor Micul Artist. Susţine învăţarea muzicii prin sunete frumoase şi armonioase şi multe, foarte multe zâmbete. Primele spectacole la care Corul Senior a participat au fost spectacolele “Hansel și Gretel” din stagiune 2016-2017. Au urmat participări la spectacole organizate în cadrul Proiectului Național Cantus Mundi „ Nicio școală fără cor”, „Ora Pământului”, „Cantus Mundi Fest”, Festivalul Opera Copiilor etc.

Jaqueline Bratu

Atelierul de balet

Cu o experienţă de peste 35 ani în arta baletului, Jaqueline Bratu dezvoltă copiilor, prin metode şi mijloace moderne, o postură corectă şi elegantă, flexibilitate, forţă, putere, echilibru, coordonare, ajutându-i astfel, să devină profesioniști desăvârşiți în această artă. Pe lângă dezvoltarea motricităţii, în cadrul orelor de balet, coregrafa pune în valoare abilităţile de ascultare, concentrare, luare şi asumare de decizii ale copilului tău, îl învaţă să împartă cu ceilalţi, să lucreze în echipă, să coopereze, să deţină aptitudini de lider. O atenţie sporită se acordă şi părţii emoţionale a celui mic, îndreptându-l spre frumos, prin ariile muzicale ascultate, şi mai cu seamă oferindu-i încredere în forţele proprii.

Ciprian Nedelcu

Club de lectură

Dacă citești, spun unii înțelepți, trăiești mai multe vieți. Dacă nu citești, trăiești
doar propria-ți viață. Iubim cu patos lectura și vrem să împărtășim cu cât mai mulți
copii această pasiune motiv pentru care ne întoarcem în fiecare modul al
Atelierelor Micul Artist, ca să trăim poveștile, emoțiile și aventurile personajelor
care ne vor deveni, cu siguranță, prieteni.
Vorbim despre zmei, troli, eroi din cărți de la noi și din alte literaturi, dezbatem
situațiile în care sunt personajele din literatură, vorbim despre contextul în care au
fost create, ne imaginăm finaluri diferite, ne jucăm de-a literatura având ca unică
limită imaginația.
Viețile pe care le vom trăi în acest modul sunt între copertele următoarelor titluri:
DOCTORUL AUMADOARE de Kornei Ciukovski
MICUL PRINT de Antoine de Saint Exupery
POVESTIRI DE PE CALEA MOȘILOR de Adina Popescu
MARELE URIAȘ PRIETENOS de Roald Dhal
BĂIATUL, CÂRTIȚA, VULPOIUL ȘI CALUL de Charlei Mackesy
CUM VĂ PLACE de William Shakespeare
POVESTEA UNEI PESCĂRUȘE ȘI A MOTANULUI CARE A ÎNVĂȚAT-O SĂ
ZBOARE de Luis Sepulveda
DESCRIEREA UNIVERSULUI de Stephen și Lucy Hawking
TRECERE PENTRU PITONI de Carmen Tiderle

Raluca Popovici

Atelierul de dezvoltare personală

5-8 ani
Visează, crede, construiește!, este o călătorie magică în care mințile celor mici își pun în valoare creativitatea, cultivă răbdarea și își descoperă potențialul unic vârstei.

Prin activități interactive, povestiri și exerciții distractive, copiii cu vârste între 5 și 8 ani se lansează într-o aventură transformatoare de auto-descoperire, împuternicire și creștere. Îi aștept pe cei mici în această călătorie și pe dumneavoastră să urmăriți cum visele copilului se împlinesc. 

9-11 ani
Atelierul Construirea încrederii și crearea succesului reprezintă o călătorie captivantă pentru copiii de 9-11 ani. Ei vor descoperi puterea încrederii pe măsură ce își deblochează potențialul și își deschid calea

Mădălin Guruianu

Atelierele de debate / oratorie

Oratoria și dezbaterile academice (debate) sunt unele dintre cele mai inovatoare căi de a îi învață pe tineri să gândească liber și să-și susțină opiniile prin argumente. Tinerii cursanți vor practica adesea empatia și vor căpăta abilități sporite de comunicare și persuasiune, dar și de ascultare activă.

Maria Șerbănoiu

Atelierul de balet
Atelierul de dans modern

Baletul este unul dintre cele mai complexe stiluri de dans, fiind caracterizat prin mișcări grațioase, tehnică specifică, echilibru și comunicare nonverbală (limbajul corpului). 

Prin acest Atelier de Balet, cei mici își vor dezvolta armonios imaginația, creativitatea, expresivitatea, capacitatea de concentrare, dar și coordonarea , flexibilitatea și o postură elegantă.

Dansul modern se definește prin mișcări naturale și necondiționate, spiritualitate, diferențe de ritm, direcție și stări. Poate fi îmbinat cu multe alte stiluri de dans precum cel: clasic, contemporan, street dance și sportiv, iar mișcările se îmbină armonios, dezvoltând astfel spectacolul de emoții și sentimente pe care copii îl pot transmite. Spre deosebire de dansul contemporan, fondatorii dansului modern s-au bazat pe dezvoltarea unei filosofii de dans, au renunțat la teatralitate și armonie preferând să îmbrățișeze stilul abstract unde mișcările rigide și greoaie au devenit manifestări artistice de eliberare a spiritului artistic. La acest atelier, copii pot folosi imaginația, creativitatea și își pot exprima sentimentele și trăirile prin dans, învață despre fluiditatea mișcării, libertatea de exprimare a corpului dar și înțelegerea acestora.

Mihai Grăjdeanu

Atelierul de bandă desenată aplicată la școală

Opera Comică pentru Copii vă invită să descoperiți o metodă originală de a învăța, o metodă ce se poate folosi la școala și nu numai…

Atelierele de Bandă Desenată Aplicată la Școală (B.D.A.S.) concepute de autorul și profesorul de benzi desenate, Mihai I. Grăjdeanu, propun o serie de cursuri inspirate de materiile de la școală. Coordonatorul prezintă un program inovator de educație prin benzi desenate care poate deveni un suport pentru acumularea de noi cunoștințe generale, încurajând copiii de toate vârstele să înceapă și să parcurgă anul școlar fără emoție, anxietate sau chiar frică, promovând o atitudine pozitivă, depășindu-și limitele cu ajutorul imaginației și creativității, reușind să se concentreze pe abilitățile pe care le are și pe care le poate dezvolta pentru viitorul ei sau al lui.

În fiecare lună, atelierele B.D.A.S.  au la bază un subiect din: Istorie, Literatură, Matematică, Fizică, Biologie, Chimie, Științele Pământului și Educație Civică. Pe lângă poveștile clasice din istorie și literatură, care vor inspira imaginația copiilor și îi va determina să creeze paginile de bandă desenată, coordonatorul atelierelor le va îndrepta atenția și către diferite ramuri ale științei: copiii vor transpune povestea numerelor și a geometriei  sub forma benzilor desenate, vor descoperi legile fizicii și puterile acestora precum ale unor super-eroi, vor surprinde elementele chimice în cadrele de bandă desenată și vor studia fascinantele personaje din lumea microscopică, dar fără să uităm de originea planetei noastre ce ne va dezvălui idei pentru scenarii și povești BD din cele mai vechi timpuri. Așa că nu vă rămâne decât să vă pregătiți și nu uitați: ,,Nu există desen greșit, doar stiluri diferite”.

Mihai Ionuț Grăjdeanu este autor și profesor de benzi desenate, fondator program B.D.A.Ș (Banda Desenata Aplicată la Școală). A demarat, în ultimii 11 ani, trei proiecte editoriale: Legendele Dacilor, Comics Didactic, BD Historia, o metodă de predare în şcoli, a inventat un muzeu (Muzeul Cosmic în cadrul Muzeului Municipiului Bucureşti), a inițiat şi organizat o serie de Saloane și expoziții BD în diferite oraşe din țară, pe lângă realizarea unui manual BD, numeroase romane grafice, reviste şi albume de bandă desenată publicate. A inițiat, sub egida Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, în parteneriat cu Academia Olimpică, “Olimpiada de Benzi Desenate”- demers unic la nivel mondial, o competiție dedicată elevilor de școală și liceu, eveniment desfășurat sub patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO. Organizează tabăra de benzi desenate a CNR UNESCO și reprezintă România la diferite expoziții și conferințe internaționale, cea mai recentă expoziție de autor fiind organizată de ICR Bruxelles în august 2022, cu ocazia anului Caragiale (“O scrisoare pierdută” în benzi desenate, tradusă în limba franceză).

Patricia Procopie

Atelierul de pictură creativă și design

PICTURA CREATIVĂ, ca ramură a Artei Vizuale, este un mijloc de dezvoltare a libertății artistice a fiecărui copil. Acest tip de pictură sprijină exprimarea vizuală inedită prin forme, culori, linii, copiii reușind, astfel, să creeze o estetică deosebită, originală. Prin tehnicile speciale se dezvoltă cu succes simțul pentru frumos.

DESIGNUL reprezintă îmbinarea frumosului cu funcționalitatea, de aceea este îndreptat către noi cu scopuri și mesaje clare. Putem exemplifica: ilustrația, designul de carte și de litere, designul vestimentar, designul ambiental, designul de jucării.

Toate acestea sunt conduse de principala sursă internă de inspirație: CREATIVITATEA. Fără acest motor psihologic, artele și designul nu se pot manifesta la potențialul lor maxim. 

Cursul de PICTURĂ CREATIVĂ SI DESIGN își propune să dezvolte laturile profunde ale gândirii copiilor pasionați, dar și îndemânarea lor. Mai exact, vom urmări dezvoltarea imaginației și declanșarea potențialului creator al fiecărui copil în parte și ne vom antrena cu exerciții care ne vor emancipa latura practică. Mai mult, acest curs ne ajută să explorăm subconștientul prin exerciții de creativitate. Vom studia împreună culorile și vom afla ce emoții le putem atribui, vom proiecta lumea înconjurătoare, imaginară, vom povesti prin ilustrații, ne schițăm ideile creative pentru o lume mai fericită și mai frumoasă, vom deveni designeri și inventatori, vom putea inventa obiecte și personaje.

PICTURA CREATIVĂ SI DESIGNUL, împreună, ne conduc către cea mai profundă formă de creativitate și de estetică. 

Ora 17:00 – (5-8 ani)

Beneficii și activități: dezvoltarea imaginației, descoperirea potențialului creator, proiectarea dorințelor și nevoilor interioare prin exerciții inedite de creativitate.

Ora 18:00 – (9-15 ani)

Beneficii și activități: dezvoltarea imaginației, a gândirii logice și a potențialului creator, proiectarea ideilor creative și transmiterea mesajelor importante prin ilustrații, inventarea obiectelor și personajelor, designul de literă și de carte, proiectarea unor lumi fantastice.

Patricia Procopie este profesor de Arte Vizuale și Design. Pasiunea pentru desen și pictură s-a manifestat încă de la o vârstă fragedă, astfel că pe parcursul anilor s-a antrenat la Cercul de Pictură ,,Culoare și Vis’, condus de Elena Stoica. A urmat Liceul de Arte Dinu Lipatti din Pitești, a absolvit studiile de licență și de master la Universitatea de Arte București, Facultatea de Arte decorative și Design – secția de Graphic Design. Tot în cadrul Universității de Arte București a absolvit și modulul de Psihopedagogie nivelul 1 și nivelul 2. 

Un alt pas important în formarea ca profesor a fost parcurgerea modulului de Teacher Training din cadrul bursei Erasmus, în Oslo, Norvegia (Oslo Metropolitan University – Høgskolen i Oslo og Akershus). De-a lungul timpului, pe lângă rolul de profesor, Patricia Procopie a lucrat în calitate de autor și ilustrator de manuale școlare în cadrul editurii Ars Libri.

Mihai Pricope

Atelierul de dans popular

Prin dansul popular românesc, cei mici vor descoperi magia dansului folcloric și a portului național, vor descoperi un mediu plin de muzică și armonie, o lume încărcată de ritualuri, obiceiuri și simboluri tradiționale. Apropiindu-i pe cei mici de folclor, îi vom încuraja să pătrundă în acest univers, să îl cunoască și să îl salveze, ce altfel riscă să fie uitat de-a lungul veacurilor. Dansul popular se poate desfășura individual sau în grup, în cerc sau în linie, în perechi de doi, trei sau mai mulți dansatori. Jocurile folclorice, cu toate ca sunt atat de diferite, au în comun muzica și ritmul antrenant, exprimând bucuria și pasiunea pentru distracție a fiecărui mic sau mare dansator.

Teodora Badea

Atelierul de balet

Teodora Badea este balerină în cadrul companiei Operei Comice pentru Copii. 

A jucat în spectacole precum Spărgătorul de Nuci, Frumoasa din Pădurea Adormită, Pinocchio, Coppelia, dar și în spectacole de operă, operetă și musical. Prin atelierul de balet, ea vrea să dezvolte atât partea fizică, cât și cea cognitivă a celor mici, îmbinând mișcarea cu antrenarea memoriei. De asemenea, prin aceste cursuri se urmărește îmbunătățirea posturii, dezvoltarea urechii muzicale și musculaturii, introducerea copiilor în lumea artei, crearea unui mediu în care cei mici își pot exprima emoțiile prin mișcare, precum și folosirea beneficiilor pe care le are muzica clasică asupra creierului.

Theodora Munteanu

Atelierul de balet

Baletul este o ocazie excelentă pentru a dobândi flexibilitate, grație si o dezvoltare armonioasă a musculaturii, alături de învățarea noțiunilor de mișcare, muzicalitate și ritm. Vom învăța despre lucrul în echipă, dansurile de ansamblu fiind potrivite în acest sens, astfel copiii devin competitivi și ambițiosi, deoarece baletul se bazează pe tehnici clare și exacte, lucruri care pot fi atinse doar prin repetiție și perseverență. Fie că este o activitate de scurtă durată, sau de ce nu, descoperirea unui talent spre o viitoare carieră, baletul completează foarte bine dezvoltarea personală. Atelierul de Balet este un mediu deschis, în care copii își pot dezvolta creativitatea.

Theodora Munteanu este balerină a Operei Comice pentru Copii. Primul contact cu lumea dansului a fost la o vârstă fragedă, când orice era o joacă de copil. Avansând în această lume, a absolvit Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” și, ulterior, a aprofundat arta dansului la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”, Arta spectacolului – Coregrafie. Încă din timpul liceului, a început colaborarea cu Opera Comică pentru Copii, care s-a dovedit a fi locul în care a învățat cu adevărat despre scenă, despre crearea de spectacole, despre importanța colaborării și a comunicării între toate motoarele acestui teatru, atât de necesar publicului tânăr.

Vera Stoian

Atelierul de step
Atelierul de improvizație
Atelierul de actorie - euritmie

Stepul înseamnă atât dans, cât şi ritm, muzică. Cu timpul, fiecare îşi va compune propria lui melodie cu ajutorul tălpilor neastâmpărate. Ne vom dezmorţi picioarele prin exerciţii de încălzire şi conştientizare a genunchilor, gleznelor, vârfurilor şi călcâielor atât de importante în step. Purcedem apoi la învăţarea noțiunilor esenţiale din step: step, shuffle, flapp, toe, hill… apoi compunem cu ei fraze ritmice şi coregrafii.

Pentru a face mai interesantă şi distractivă învăţarea paşilor de step, îi vom integra în poveşti pe muzică, în care copiii îşi vor imagina cum merge un căpcăun, cum se furişează un şoricel sau cum se unduieşte un şarpe prin tufişuri. Toate acestea luând viaţă cu ajutorul pantofiorilor de step.

Ştiţi care este cea mai bună metodă de învăţare? Joaca! Prin acest opţional ne-am propus să creem povești muzicale, jucându-ne împreună cu cei mai buni actori din lume – copiii. Vom începe cu exerciţii şi jocuri de dezvoltare a simţului muzical, a vitezei fizice de reacţie, de răspuns la stimulii auditivi şi de coordonare a corpului. De asemenea, ne vom destinde cu poveşti, jocuri şi exerciţii de euritmie. Euritmia este o metodă pedagogică folosită în dezvoltarea copilului per întreg, cu scopul de a stimula capacităţile expresive ale copiilor prin mişcare şi muzică. Prin intermediul exerciţiilor de “substanţă spaţială”, vom vedea cum se mişcă trupul când trece prin miere, prin apă, prin lapte, prin nori etc. Astfel, cu ajutorul poveştilor muzicale cei mici vor învăţa cum să redea non-verbal, prin intermediul mişcărilor şi gesturilor un personaj, o situaţie sau o stare emoţională. Aici ne vom juca foarte mult cu expresivitatea corpului şi ne vom transforma în prinţi şi prinţese, cai şi urşi, arici şi vulturi şi multe altele. Vom ţopăi pe ritmul „bulinelor muzicale” (pentru a ne exersa ritmicitatea), vom zbura cu „dansul fluturilor” (pentru a ne dezvolta percepţia spaţială) şi ne vom linişti cu „încolţirea bulbului de ghiocel” şi altele. Muzica nu se va auzi doar de la boxe, ci și de la mânuțele, picioarele și propriile burtici (exerciții de body percution)! Dar să nu credeți că vorbirea sau expresivitatea vocală vor fi neglijate ! Vom deveni expresivi ca o băbuță cu vocea scârțâită, ca balaurii cu vocile tunătoare, blânzi precum Zâna-Bună, bâlbâiți ca niște șoricei fricoși sau cutezători precum Harap Alb.

Improvizația teatrală este o formă de spectacol dezvoltată în anii ’40 de profesoară americană de teatru, Viola Spolin. Diferențele dintre un spectacol de teatru de improvizație și unul clasic sunt lipsa scenariului, a scenografiei și a regiei.

În partea de început a cursului ne vom încălzi cu exerciţii de improvizaţie pentru a ne antrena concentrarea, imaginaţia și capacitatea de a improviza rapid. Apoi vom purcede la crearea unei scenete, pornind de la situaţii reale sau imaginare (basme, fabule, poezii, vise şi dorinţe, poveşti: „Harap Alb”, „Scufiţa Roşie”, Moş Crivăţ” etc.), în cadrul cărora copiii vor putea deveni pe rând prinţi, prinţese, tâlhari, doctori, cumetre, bătrâni ţâfnoşi sau înţelepţi, îngeraşi, lei, zâne şi tot felul de personaje existente şi inexistente, până acum. 

Copiii vor juca personajele inventate de ei, încercând experienţa de “a fi altcineva”, astfel dezvoltându-li-se capacitatea de a empatiza, de a imagina şi de a comunica cât mai jucăuş!

Livia Rus

Desenăm ca marii artiști

Desenul nu este niciodată o simplă copiere a lucrurilor din jur, dar întotdeauna o

transpunere, deci un act al inteligenței.” (G.M. Cantacuzino) La acest atelier

descoperim împreună unii dintre marii artiști moderni: Picasso, Matisse, van Gogh,

Frida Kahlo… și învățăm să desenăm de la ei. Livia Rus este profesor la

universitatea de arhitectură din București și a lucrat cu tineri și copii din multe țări

din Europa, Asia și America.

Diana Chiriță

Atelier de Astronomie - Misterele Universului

Împreună vom porni într-una dintre cele mai interesante aventuri: descoperirea Universului. În cadrul întâlnirilor online săptămânale, vom aborda diverse subiecte, pornind de la formarea Sistemul Solar, planete, asteroizi, misiuni spațiale, dar vom discuta și despre exoplanete, stele neutronice, pulsari, magnetari, quasari, găuri negre și nașterea universului. 

Fiecare întâlnire va avea o parte de teorie susținută de prezentări PowerPoint, filmulețe și animații interactive, dar și o parte practică în care vom realiza un mic obiect sau experiment bazat pe noțiunile discutate. Lista materialelor necesare va fi transmisă cu cel puțin 48 h înaintea fiecărei sesiuni. De asemenea, copiii vor lucra pe partea practică în proiecte online de știință deschise publicului larg, având astfel ocazia să-și aducă o contribuție reală la descoperirile din astronomie. Suportul de curs va fi transmis părinților, astfel încât cei mici vor putea consulta subiectele oricând. Pentru participarea la acest curs nu vom avea nevoie de telescop, dar pe parcursul anului, copiii și părinți vor fi invitați la diverse evenimente gratuite, unde vor avea loc ateliere fizice și sesiuni de observații astronomice. 

Vera Stoian

Atelierul de step
Atelierul de improvizație
Atelierul de actorie - euritmie

Stepul înseamnă atât dans, cât şi ritm, muzică. Cu timpul, fiecare îşi va compune propria lui melodie cu ajutorul tălpilor neastâmpărate. Ne vom dezmorţi picioarele prin exerciţii de încălzire şi conştientizare a genunchilor, gleznelor, vârfurilor şi călcâielor atât de importante în step. Purcedem apoi la învăţarea noțiunilor esenţiale din step: step, shuffle, flapp, toe, hill… apoi compunem cu ei fraze ritmice şi coregrafii.

Pentru a face mai interesantă şi distractivă învăţarea paşilor de step, îi vom integra în poveşti pe muzică, în care copiii îşi vor imagina cum merge un căpcăun, cum se furişează un şoricel sau cum se unduieşte un şarpe prin tufişuri. Toate acestea luând viaţă cu ajutorul pantofiorilor de step.

Ştiţi care este cea mai bună metodă de învăţare? Joaca! Prin acest opţional ne-am propus să creem povești muzicale, jucându-ne împreună cu cei mai buni actori din lume – copiii. Vom începe cu exerciţii şi jocuri de dezvoltare a simţului muzical, a vitezei fizice de reacţie, de răspuns la stimulii auditivi şi de coordonare a corpului. De asemenea, ne vom destinde cu poveşti, jocuri şi exerciţii de euritmie. Euritmia este o metodă pedagogică folosită în dezvoltarea copilului per întreg, cu scopul de a stimula capacităţile expresive ale copiilor prin mişcare şi muzică. Prin intermediul exerciţiilor de “substanţă spaţială”, vom vedea cum se mişcă trupul când trece prin miere, prin apă, prin lapte, prin nori etc. Astfel, cu ajutorul poveştilor muzicale cei mici vor învăţa cum să redea non-verbal, prin intermediul mişcărilor şi gesturilor un personaj, o situaţie sau o stare emoţională. Aici ne vom juca foarte mult cu expresivitatea corpului şi ne vom transforma în prinţi şi prinţese, cai şi urşi, arici şi vulturi şi multe altele. Vom ţopăi pe ritmul „bulinelor muzicale” (pentru a ne exersa ritmicitatea), vom zbura cu „dansul fluturilor” (pentru a ne dezvolta percepţia spaţială) şi ne vom linişti cu „încolţirea bulbului de ghiocel” şi altele. Muzica nu se va auzi doar de la boxe, ci și de la mânuțele, picioarele și propriile burtici (exerciții de body percution)! Dar să nu credeți că vorbirea sau expresivitatea vocală vor fi neglijate ! Vom deveni expresivi ca o băbuță cu vocea scârțâită, ca balaurii cu vocile tunătoare, blânzi precum Zâna-Bună, bâlbâiți ca niște șoricei fricoși sau cutezători precum Harap Alb.

Improvizația teatrală este o formă de spectacol dezvoltată în anii ’40 de profesoară americană de teatru, Viola Spolin. Diferențele dintre un spectacol de teatru de improvizație și unul clasic sunt lipsa scenariului, a scenografiei și a regiei.

În partea de început a cursului ne vom încălzi cu exerciţii de improvizaţie pentru a ne antrena concentrarea, imaginaţia și capacitatea de a improviza rapid. Apoi vom purcede la crearea unei scenete, pornind de la situaţii reale sau imaginare (basme, fabule, poezii, vise şi dorinţe, poveşti: „Harap Alb”, „Scufiţa Roşie”, Moş Crivăţ” etc.), în cadrul cărora copiii vor putea deveni pe rând prinţi, prinţese, tâlhari, doctori, cumetre, bătrâni ţâfnoşi sau înţelepţi, îngeraşi, lei, zâne şi tot felul de personaje existente şi inexistente, până acum. 

Copiii vor juca personajele inventate de ei, încercând experienţa de “a fi altcineva”, astfel dezvoltându-li-se capacitatea de a empatiza, de a imagina şi de a comunica cât mai jucăuş!

Livia Rus

Desenăm ca marii artiști

Desenul nu este niciodată o simplă copiere a lucrurilor din jur, dar întotdeauna o

transpunere, deci un act al inteligenței.” (G.M. Cantacuzino) La acest atelier

descoperim împreună unii dintre marii artiști moderni: Picasso, Matisse, van Gogh,

Frida Kahlo… și învățăm să desenăm de la ei. Livia Rus este profesor la

universitatea de arhitectură din București și a lucrat cu tineri și copii din multe țări

din Europa, Asia și America.